środa, 28 maja 2014

Mezzek [WINO WYTRAWNE, CZERWONE]

Czerwone wino wytrawne

Nowy, nieznany szczep Mavrud i pochodzenie Spartakusa. Jak dla mnie zachęta spora, by degustować takie wino. Skusiłem się, popróbowałem i mogę polecić Mezzek. Czytajcie dalej, dlaczego na to zasłużyło.










Mezzek pochodzi z Tracji, a więc drugie wino z ojczyzny Spartakusa. Pierwszym było Labyrinth. Korek naturalny. Zapach bardzo ładny i - jak na wino czerwone - intensywny. Kolor mocny, rubinowy. Podobno w winie dostrzec można refleksy fioletowego. Ja ich nie zauważyłem. Szczep Mavrud, którego zupełnie nie znałem.

Wino dobrze zbudowane (14,5% alkoholu). Poziom taniny dość wysoki. Miałem wrażenie, że w trakcie degustacji dominował głównie alkohol. Mocno go czuć.

Generalnie wino bardzo wyraziste. Jest trochę pikantne, szczególnie w tej ostatniej fazie, jak zostaje posmak w ustach. Dość długi finisz. Nie wiem, czy tanina trochę nie przeszkadza. Sporo jej. Aż ściąga wargi do zębów, na których szybko robi się osad.

Mezzek to wino gronowe, bez dodatków smakowych. Zdecydowanie wytrawne i tak zbudowane, że odczuwamy kwaśność, ale jest ona w jakiś sposób niwelowana taniną i alkoholem. Miałem odczucie, że najpierw wino było kwaśne, później czułem taninę, a później w nos uderzał alkohol. Spotyka się wina
mocno kwaśne, bez dodatku taniny i czegoś, co mogłoby złamać smak. I alkoholu jest mniejsza zawartość. Przy degustacji wina Mezzek tanina i alkohol następują po sobie, równoważąc kwasowość. Wino na pewno będzie świetne do mięs.


Wino wytrawne CarrefourMezzek 2012
Rodzaj: wytrawne
Kolor: czerwone
Smak: winogronowe
Kraj pochodzenia: Bułgaria
Objętość: 750 ml
Alkohol: 14,5%
Mój rachunek: ok. 20-25 zł.

Wino do kupienia w sklepie Carrefour.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz