czwartek, 8 maja 2014

Mezquiriz [WINO WYTRAWNE, CZERWONE]

Wino czerwone Lidl

Tak się zapomniałem przy degustacji Mezquiriz, że nie zrobiłem zdjęć butelki. Dlatego upolowałem na szybko fotkę, bo wino jest na prawdę warte opisania.











Mezquiriz kupiłem zupełnie spontanicznie. Wybrałem się kiedyś do Lidla i postanowiłem kupić coś na weekend. Wśród wielu butelek w oczy rzuciło mi się wino, którego etykietka posiada dwie ważne dla mnie informacje: szczep Tempranillo oraz region winiarski La Mancha (identycznie, jak w przypadku ukochanego Fuego). 

Z etykiety można wyczytać, że to pełne charakteru czerwone wino, które powstało dzięki kompozycji wybranych szczepów hiszpańskich winogron. Tekst reklamowy, jak każdy inny, prawda? :)

Mezquiriz posiada ładny, żywy, czerwony kolor. Zapach bardzo delikatny, a przy tym nie uderza alkoholem po nosie. Całości dopełnia rewelacyjny, pełny owocowy smak. Wino jest wytrawne, ale smakuje jak półwytrawne. Bardzo zbliżone do Fuego.

Nie jest mocno cierpkie. Alkohol praktycznie niewyczuwalny. Bardzo przyjemne i zostawia fajny posmak w ustach. Choć rocznik młody (2012), stosunek ceny do jakości można uznać za rewelacyjny.


Mezquiriz 2012
Rodzaj: wytrawne
Kolor: czerwone
Smak: owocowe
Kraj pochodzenia: Hiszpania
Objętość: 750 ml
Alkohol: 12,5%
Mój rachunek: ok. 18 zł.

Wino do kupienia w sklepach Lidl.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz