sobota, 17 maja 2014

Cserszegi Fuszeres [WINO WYTRAWNE, BIAŁE]

wino węgierskie

Pierwszy raz zdarzyło mi się, że nie wiem nic o winie, które wypiłem. Wszystko za sprawą wspaniałego języka węgierskiego. Rozszyfrować cokolwiek z etykiety graniczy wprost z cudem. A z czym Wam się kojarzy nazwa Cserszegi Fuszeres? :)










Zacznijmy od faktu, że nazwy tego wina nie sposób wymówić na trzeźwo, a co dopiero po pijaku ;) Z czym może kojarzyć się nazwa Cserszegi Fuszeres? A dla przeciętnego Kowalskiego? Chyba tylko z fuszerką i w ten oto sposób Kowalski zostaje wprowadzony w błąd, bo żadnej fuszerki przy tym winie nie zauważyłem. Korek jest, szyjka cała, butelka normalna... ;)

Po degustacji mogę powiedzieć, że to białe wino smakuje jak wytrawne, jest dość kwaśne i niespecjalnie przypadło mi do gustu. Tyle z głębi mojej pamięci.

Ja jednak wolę wiedzieć, do czego się zabieram. Może z czystej ciekawości, może po części z doświadczenia, które kierunkuje mój gust i opinie.


Węgry wino białeCserszegi Fuszeres 2012
Rodzaj: wytrawne
Kolor: białe
Smak: winogronowe
Kraj pochodzenia: Węgry
Objętość: 750 ml
Alkohol: 12%
Mój rachunek: 0 zł (prezent).

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz