środa, 16 kwietnia 2014

Kazayak Chardonnay [WINO PÓŁSŁODKIE, BIAŁE]

Wino półsłodkie Kazayak

Kochani, złowiłem takie oto cudo: półsłodki Chardonnay od Kazayak-Vin. Chciałem je koniecznie sprawdzić. Do tej pory wina Kazayak bardzo mi smakowały. Chciałem się przekonać, ile jest w nim czaru i magii, a ile z prawdziwego wina.










Wino ze szczepu Chardonnay, ale półsłodkie. Pomyślałem, że na pierwszy rzut oka to jakiś wynalazek i że musi być sztucznie dosładzane. Koniecznie chciałem sprawdzić, co kryje się w butelce.

Kolor półsłomkowy. Zapach ładny, nuta owocowa. Taki można powiedzieć, charakterystyczny dla białych win (czerwone też mają swój charakterystyczny zapach).

Generalnie wino jest lekkie, o długim finiszu. Niska zawartość alkoholu, więc nie drapie, nie gryzie, nie uderza w nos. Ten finisz jest rzeczywiście długi. Delikatna, owocowa nuta bez gazowania/bąbelków. Nie jest też do końca przesłodzone. Słodycz została przegryziona kwaskiem.

Generalnie sam nie wiem, co o tym winie myśleć, bo ze szczepu Chardonnay spotykałem do tej pory głównie wina wytrawne i półwytrawne. Podejrzewam, że producent mocno dosłodził to wino.

Wino generalnie polecam i to do ciast, deserów lub jako aperitif. Mnie osobiście czegoś w nim brakuje. Brakuje takiej zadziorności, objawiającej się większą kwasowością lub delikatnym musowaniem. Cechy te nadałyby winu wyrazistości, bo po kilku łykach stwierdzam, że jest mało wyraźne. Nie mdli, ale czegoś w nim brakuje.



Wino białe KauflandKazayak Chardonnay
Rodzaj: półsłodkie
Kolor: białe
Smak: winogronowe
Kraj pochodzenia: Mołdawia
Objętość: 750 ml
Alkohol: 11%
Mój rachunek: ok. 18 zł

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz