wtorek, 29 kwietnia 2014

Cepa Lebrel 2009 [WINO WYTRAWNE, CZERWONE]

hiszpańskie wino wytrawne

Całkiem sporo win w życiu wypiłem. Wciąż jednak za mało, by mieć choć odrobinę przekonania, że nic mnie w świecie winiarskim nie zdziwi. Zdecydowanie za mało, co pokazało wino Cepa Lebrel. Dlaczego? Bo to kompletnie inne wino od tych, które piłem do tej pory.








Wino dostałem z okazji urodzin od współpracowników. Lubię takie prezenty :) Szczep Tempranillo - jeden z ciekawszych i moich ulubionych. Region winiarski Rioja. Rok butelkowania 2009. Pięcioletnie wino to już całkiem sporo, choć podobno czerwone osiąga szczyt w okresie około ośmiu lat od zabutelkowania.

Ciekawostką i to podwójną jest fakt posiadania kwalifikacji DOCa. Dlaczego? Bo to pierwsze moje wino mające kwalifikację i to w dodatku w teoretycznie najwyższej kategorii, do której zaliczane są jedynie apelacje Rioja i Priorat. To zobowiązuje :)

Na samej górze, na folii ochronnej również było napisane, że DOCa oraz że region winiarski Rioja. Folia ochronna rzeczywiście aluminiowa. W części win, z jakimi się spotkałem, była plastikowa. Korek naturalny, nie syntetyczny. Bardzo długi. Prawie półtorakrotnie dłuższy od tych spotykanych w najtańszych winach.

Cepa Lebrel jest jednym ze starszych win jakie piłem. Posiada kolor bardzo ciemny, intensywny. Pachnie ładnie, choć miałem wrażenie, że mocno alkoholowo.
Degustacja potwierdziła moje przypuszczenia. Alkoholu jest sporo, uderza lekko po nosie. Wino o bardzo długim finiszu, taniczne. Mocno kwaśne.

Można powiedzieć, że takiego wina wytrawnego jeszcze nie piłem. Bardzo głębokie w smaku. Aromat owocowy, smak owoców jest bardzo dojrzały, bardzo wyrazisty. Jest różnica między tanim winem niekwalifikowanym, a pięcioletnim Cepa Lebrel po kwalifikacji. W porównaniu z nim, tanie wina wytrawne wypadają jak rozcieńczane, półwinne napoje :)


Wino z LidlaCepa Lebrel
Rodzaj: wytrawne
Kolor: czerwone
Smak: winogronowe
Kraj pochodzenia: Hiszpania
Objętość: 750 ml
Alkohol: 13,5%
Mój rachunek: 0 zł (orientacyjna cena do 30zł).

Wino do kupienia w sklepach Lidl.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz