sobota, 4 stycznia 2014

Danza Bardolino [WINO WYTRAWNE, CZERWONE]

Danza czerwone wytrawne

Na naszym stole wigilijnym nie zabrakło propozycji ze strony gospodarza. Do degustacji podano wino Danza. Ciekawe, jak będzie smakować ten "wytrawniak" - pomyślałem.















Danza to włoski produkt. Wino czerwone, wytrawne, produkowane w prowincji Verona. Jeśli miałbym je krótko określić po mojemu - całkiem niezły wytrawniak. Nie jest kwaśne, nie zawiera dużo taniny (czyli nie ściąga wewnętrznej strony policzków). Smak winogron. Fajnie się je pije, więc szczerze piszę, że przekonałem się do niego. Może po części przez zaskoczenie, bo sam nie wybieram win ani włoskich ani wytrawnych ;) Jak się okazuje - można i warto, bo świetnie poprawiają trawienie.

Przy okazji tego wina usłyszałem ciekawą anegdotę. W jednym roku gościem świątecznym był pracownik winiarni, który przekonywał gospodarza, aby zawsze kupował wina wytrawne. Tłumaczył to w następujący sposób: wino wytrawne trudno podrobić/oszukać. Rzadko zdarza się, by coś do niego specjalnie dodawali. Na słodkim, półsłodkim i półwytrawnym można łatwo oszukać, sztucznie je dosładzając. Nie wiem, ile w tym prawdy, ale biorąc anegdotę na chłopski rozum - ma to sens.


wino włoskie wytrawneDanza
Rodzaj: wytrawne
Kolor: czerwone
Smak: winogronowe
Kraj pochodzenia: Włochy
Objętość: 750 ml
Alkohol: 12%
Mój rachunek: 0 zł (zaproponowane przez znajomego)


Na butelce nie doszukałem się szczepu.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz