sobota, 28 grudnia 2013

Yellow Tail [WINO PÓŁWYTRAWNE, CZERWONE]

wino czerwone półwytrawne

Wina Nowego Świata zawsze mnie intrygowały: nie pochodzą z rejonów o bogatej tradycji winiarskiej, a jednak zajmują całkiem sporą część sklepowych półek. Yellow Tail pochodzi z Australii, a zrobiono je ze szczepu Merlot. To połączenie wystarczyło, by przekonać mnie o zakupie tego wina.







Yellow Tail to jedno z win zakupionych na tegoroczne święta. Postanowiłem nieco poeksperymentować i zakupić takie wina, po które raczej nie sięgam. Przyznam bez bicia, że skusiła mnie etykietka z kangurkiem :) Kiedy zobaczyłem, że to półwytrawny trunek ze szczepu Merlot - bez wahania włożyłem butelkę do koszyka. Byłem niezmiernie ciekaw, co też kryje się w środku.

Jak się szybko okazało Yellow Tail spodobało się nie tylko mnie, ale i innym gościom świątecznym. Wino jest zrównoważone, niezbyt cierpkie. Taki klasyczny półwytrawniak - bym napisał. Ale po takim opisie nie kusiłoby Was niczym szczególnym, a jest w nim to "coś".

Tym "czymś" jest smak, pozostawiający w ustach wrażenie takiego lekkiego kwasku cytrynowego. Z takim smakiem spotkałem się pierwszy raz. No ładnie ta Australia sobie poczyna w świecie winiarskim :) Polecam bliżej zaprzyjaźnić się z etykietowym kangurkiem. Warto spróbować.


Yellow Tail
Australijskie wino półwytrawneRodzaj: półwytrawne
Kolor: czerwone
Smak: owocowe z nutą kwasku cytrynowego
Kraj pochodzenia: Australia
Objętość: 750 ml
Alkohol: 13,5%
Mój rachunek: ok. 25 zł

Wino zakupione w Kauflandzie. Warto odwiedzić stronę producenta, bo jest fajnie zaprojekowana i - jak się okazuje - producent działa baaardzo prężnie: www.yellowtailwine.com

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz