wtorek, 22 października 2013

La Gravette [WINO CZERWONE, WYTRAWNE]

wino wytrawne FrancjaNa zakup La Gravette skusiłem się z dwóch powodów. Po pierwsze piękna etykieta przyciągnęła moją uwagę, a po drugie - chciałem się przekonać do jakiegoś wytrawnego wina. I się przekonałem :)






Na pewno czuć, że La Gravette jest wytrawne, choć można odnieść wrażenie, jakby było półwytrawne. Szczególnie jak się go trochę więcej wypije. Na pewno zaraz po otwarciu jest słabsze, niż za jakiś czas, ale tak chyba dzieje się z większością win.

Porównując La Gravette z Borgo Cippresi - to drugie było bardziej cierpkie, na wstępie mocniejsze i miało bardziej purpurowy kolor. Alkohol w La Gravette czuć przy podniebieniu, czuć przy gardle z tyłu, ale nie uderza w nos. 

Cechą charakterystyczną, którą chciałbym wyróżnić, jest mocny posmak owoców. Może wiśni, może trochę jeżyny. Wydaje mi się, że w winach wytrawnych jest to rzadziej spotykane. Czuć też, że La Gravette ma moc. Jak uleci, to w ustach pojawia się przyjemny aromat wina. Jest kwaśne, ale nie jest cierpkie. Nie pozostawia też takiego charakterystycznego dla win wytrawnych posmaku na języku czy zębach.

Generalnie przyjemne wino. Można je polecić np. do pizzy (my tak testowaliśmy). Im dłużej się pije, tym lepsze :) Jako osoba nie lubująca się zbytnio w winach wytrawnych mogę napisać, że La Gravette pozytywnie zaskakuje i da się go więcej wypić niż wspomniane wcześniej Borgo Cippresi.


Wino z KauflanduLa Gravette
Rodzaj: wytrawne
Kolor: czerwone
Smak: winogronowe
Kraj pochodzenia: Francja
Objętość: 750 ml
Alkohol: 12,5%
Mój rachunek: ok. 22 zł.

Wino do kupienia w Kauflandzie czy Auchan.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz