poniedziałek, 16 września 2013

Ozdoba z korków po winie [POMYSŁ, DEKORACJA]

Tym razem nieco offtopic-owo, bo nie o samym winie, a o dekoracji, jaką można wykonać z korków. I to niewielkim nakładem sił. Oto jak przyjemność z picia wina nie kończy się na pustej butelce!


Kiedyś bardzo podjarałem się krzesłem barowym wykonanym z korków po winie. Uznałem to za jeden z tych gadżetów, które - jak to się teraz mówi - must have :) Do jego wykonania projektant zużył 1200 korków. Wystarczyłoby pić przez ponad trzy lata codziennie butelkę wina. Alkoholizm pełną parą! Na krzesło jeszcze przyjdzie pora, a tymczasem trzeba mi było jakoś zrekompensować sobie brak krzesła i wymyślić własną korkową ozdobę. Myślałem, chodziłem po sklepach, szukałem i wymyśliłem :)

Korkowa ozdoba
Do zrobienia mojej ozdoby potrzeba:
- pustej butelki/karafki z niebanalnym kształtem,
- ciekawych korków po winie (różne napisy, wzory, kolory)
- korka zamykającego.

Ja używam butelki po... płynie do kąpieli :) W zestawie macie od razu korek zamykający. Wystarczy zdjąć etykietkę i porządnie umyć butelkę. Następnie wrzucacie do niej korki po winie. Można je układać, można zrobić artystyczny nieład. Ja akurat układam korki w taki sposób, by było widać napisy czy jakieś znaczki charakterystyczne. Na tyle, na ile układanie w butelce przy pomocy palca lub rękojeści noża jest możliwe :) Po upchaniu wszystkich korków zamykam butelkę oryginalnym korkiem od płynu do kąpieli i ozdoba gotowa!

Ozdoba z korków po winieDekoracja z korków po winie

Gadżet z korków po winie

 
Gadżety z korka
Z ciekawostek znalezionych w sieci bardzo podobają mi się winietki dla gości, zrobione oczywiście z korka. No i ten wspaniały fotel, do którego produkcji trzeba by chyba obtrąbić cały towar z wszystkich stoisk alkoholowych w mieście pokroju Wrocławia :) Nie wiem, jak z komfortem, ale efekt wizualny rewelacyjny!

A jakie ozdoby z korków po winie Wam się podobają? Może jakieś już macie? Zapraszam do dzielenia się pomysłami w komentarzach.

1 komentarz:

  1. Chyba takiej ozdoby z korków jeszcze nie widziałam. Pomysłowe i ładnie się prezentuje :)

    OdpowiedzUsuń