niedziela, 9 czerwca 2013

Terra Moldova [WINO PÓŁSŁODKIE, CZERWONE]

Wino półsłodkie czerwoneJuż sama nazwa wskazuje wspaniały kraj pochodzenia. Zastanawiacie się, czy podtrzymuję swój zachwyt mołdawskimi winami. Oczywiście, że tak!









Odkąd wypiłem swoje pierwsze mołdawskie wino, do każdego następnego podchodzę z dużym optymizmem. Tak też było przy wyborze Terra Moldova.
Rzut oka na etykietkę: szczep Merlot, a do tego półsłodkie, więc kupuję bez dwóch zdań.

Terra Moldova zaskoczyło mnie niesamowicie zrównoważonym smakiem i praktycznie niewyczuwalną siłą alkoholu. W ustach świetnie się rozpływa, pozostawiając przyjemny smak owoców. Zbliżone do Kazayaka, ale alkoholowo bardziej łagodne.

Doskonale pasuje do ciast. Sam próbowałem z babką piaskową. Miałem wtedy takie wyobrażenie, że siedzę u babci w niedzielne popołudnie, babcia podsuwa własne wypieki i proponuje odrobinę winka "na smak" ;)

A co przeczytamy na etykiecie? Że to wino o głęboko rubinowej szacie ze znakomitej odmiany winogron Merlot. Smak łagodny, aksamitny, owocowy. Bukiet bogaty z dominacją dojrzałych owoców wiśni i porzeczek. Serwować do potraw z dziczyzny, ciast i deserów. Cóż, to wszystko prawda :)

Uważam, że dzięki tym wszystkim cechom Terrę Moldova można śmiało polecić osobom, które chcą rozpocząć swoją przygodę z winami. Na pewno się nie zawiodą.

wino szczep MerlotTerra Moldova

Rodzaj: półsłodkie
Kolor: czerwone
Smak: owocowe
Kraj pochodzenia: Mołdawia
Objętość: 750 ml
Alkohol: 11% obj.
Mój rachunek: ok. 15 zł.

Wino do kupienia w sklepach typu Auchan czy Tesco.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz