piątek, 14 czerwca 2013

Fuego [WINO WYTRAWNE, CZERWONE]

Wino wytrawne czerwoneFuego należy do win, które można kupować w ciemno. Jeśli nie jesteś koneserem win, a zwykłym degustatorem, to nie rozczarujesz się takim zakupem. Wręcz przeciwnie - możesz być na tyle zadowolonym z wyboru Fuego, że z ust wymknie się gromkie "Viva l'España!".





O Fuego pisałem już tutaj. Wtedy na tapetę wziąłem półwytrawne, z pomarańczową etykietą i przy okazji wspominałem, że jest też drugi rodzaj. Dziś właśnie przyszedł czas na jego opisanie. Czerwona etykieta Fuego - tak jak jej pomarańczowa siostra - szybko przyciąga uwagę. Dostrzec można charakterystyczny motyw jeźdźca, a'la Don Kichot, czyli wszystko po staremu.

Po staremu też wrażenia smakowe. Fuego z czerwoną etykietą jest winem wytrawnym, ale jest na tyle stonowane i pełne w smaku, że śmiało zaliczyłbym je do win półwytrawnych. Delikatny cierpki posmak nadaje mu charakteru. Kolor mocno czerwony. Producent podkreśla nawet, że jest on wiśniowy. Fuego uzyskuje się z winogron szczepu Tempranillo.

Kiedy zapraszasz na imprezę zwolenników win wytrawnych i półwytrawnych - Fuego może być idealnym rozwiązaniem. Pije się je bardzo przyjemnie, alkohol jest praktycznie niewyczuwalny. Pachnie delikatnie owocowo, co jest plusem w winach typu półwytrawnego i wytrawnego, bo często gęsto mam wrażenie, że po otwarciu pachną one tylko alkoholem.

Producent podaje również, że Fuego komponuje się z grillowanymi mięsami i serami. Ja testowałem z pikantną sałatką i muszę przyznać, że smakowało wybornie. Zdecydowanie polecam.


Fuego
wino z Auchan 
Rodzaj: wytrawne (w mojej opinii półwytrawne)
Kolor: czerwone
Smak: owocowe
Kraj pochodzenia: Hiszpania
Objętość: 750 ml
Alkohol: 12% obj.
Mój rachunek: ok. 17 zł

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz