sobota, 1 czerwca 2013

Fuego [WINO PÓŁSŁODKIE, CZERWONE]

wino z AuchanKilka lat temu kupiłem wino Fuego, które niesamowicie zapadło mi w pamięci. Przy okazji pisania tego bloga postanowiłem do niego wrócić, ponieważ jedna myśl nie dawała mi spokoju: czy zmiana kolorystyki etykiety jakkolwiek wpłynęła na jakość tego wina?







Wcześniejsza etykieta Fuego była krwiście czerwona. Obecnie ma kolor pomarańczowy (wino czerwone) oraz jakiś drugi, którego niestety nie zapamiętałem, a należy do wina bodajże białego. Pozostał natomiast charakterystyczny motyw jeźdźca a'la Don Kichot. Zresztą nie ma się co dziwić, skoro wino pochodzi z La Manchy. Motyw jest na tyle wyrazisty, że można po nim szybciutko odszukać Fuego wśród innych win na półce.

Fuego należy do win półsłodkich. Ja jednak zaliczyłbym je do trunków na granicy półsłodkiego i półwytrawnego. Posiada mocny i wyrazisty smak porzeczek (winogrona szczepu Garnacha). Alkohol nie odparowuje z niego tak, jak w przypadku innych win. Zarówno z ust, jak i z butelki. Nie oznacza to jednak, że jest w jakikolwiek sposób uciążliwy, czy uderza pijącego po nosie. Wręcz przeciwnie - od początku do końca pozostaje wyważony i niezmieniony. Wymienione zatem cechy nadają Fuego oryginalności i charakteru. Dla mnie najważniejsze jest jednak to, że smak Fuego pozostał taki sam, jak kilka lat temu!

Producent deklaruje, że wino idealnie komponuje się z ostrymi potrawami, z czym zgadzam się bez protestów. Dodam także, że jest doskonałe do serów. W połączeniu z oscypkiem czy bundzem stanowi zgrany duet ;)

Zdecydowanie polecam!


Fuego
Garnacha, La Mancha
Rodzaj: półsłodkie (z tendencją do półwytrawnego)
Kolor: czerwone
Smak: porzeczkowe
Kraj pochodzenia: Hiszpania
Objętość: 750 ml
Alkohol: 11,5% obj.
Mój rachunek: ok. 22 zł


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz