środa, 5 czerwca 2013

Cote white [WINO PÓŁWYTRAWNE, BIAŁE]

wino z kotemWszystko, co jest pośrednio lub bezpośrednio związane z kotami, zwraca moją uwagę. Nie mogło być inaczej w przypadku wina o nazwie Cote. Tym bardziej, że na etykiecie widnieje rysunek kocura. A co się kryje w butelce?







Cote to - według producenta - wino półwytrawne. Może i tak, ale według mnie smakuje jak półsłodkie. Poziomem alkoholu zbliżone do Beauvillon, nieco słabsze jak Dadu. Jest lekkie, delikatnie owocowe i po prostu dobre.

Na przodzie widnieje rysunek kota ze słowami Sidney’a Denham: Cats do not go for a walk to get somewhere but to explore. Każdy zinterpretuje takie słowa na własny sposób. Mój wygląda następująco: skoro wybierasz Cote świadomie, to nie po to, aby po prostu pić wino, ale po to, aby ponownie odkryć to, co w tym winie jest najlepsze, czyli delikatny półsłodki smak wina półwytrawnego.

Wino Cote jest produkowane w Winnicach Slavyantsi. Jak podkreśla producent, winnice te leżą w Dolinie Róż, należącej do regionu Niziny Trackiej. Dziękujemy zatem Bułgarom za wino, które można z czystym sumieniem polecać innym :)


wino półwytrawne białeCote white

Rodzaj: półwytrawne
Kolor: białe
Smak: owocowe
Kraj pochodzenia: Bułgaria
Objętość: 750 ml
Alkohol: 12 % obj.
Mój rachunek: ok. 23zł.

Więcej informacji o samym winie tutaj (zakładka Wina stołowe).

3 komentarze:

  1. również polecam. a co do ceny to w moim mieście (Białystok) kosztuje od 13 do 16zł także tanio jak na całkiem smaczne wino.

    OdpowiedzUsuń
  2. Tak mi się wydawało, że ceny sporo zjechały.

    OdpowiedzUsuń
  3. Właśnie nabyłam Cote z tym,że półsłodkie w Lewiatanie w Lubline za 13,50 :)

    OdpowiedzUsuń