niedziela, 26 maja 2013

Borgo Cipressi [WINO WYTRAWNE, CZERWONE]

Biedronka, Borgo Cipressi, ChiantiUsiedliśmy ze szwagrem w Święta Wielkanocne do wina. Jako zwolennik wytrawnych zaproponował mi włoskie Borgo Cipressi.
- Si, Marco - odparłem.







Jak to bywa z winami wytrawnymi, Borgo Cipressi od początku paliło w język. Mało tego, uderzało swoją siłą po nosie. W smaku kwaśne i cierpkie, przez co raczej widzę je przy serach lub jako dodatek do potrawy, niż główną atrakcję imprezy. Na zakończenie dnia w zupełności wystarczyłaby mi jedna lampka tego wina.

Jak podaje producent wino pochodzi z serca Toskanii, z winnic gdzieś między Florencją a Vinci. Ma czerwony rubinowy kolor i bogaty aromat z nutą wiśni oraz przypraw. Ja tych wiśni nie wyczuwałem. Może dlatego, że z każdym łykiem dostawałem po nosie procentami.

Borgo Cipressi połączyłem z sałatką (makaron ryżowy, ser, szynka, kukurydza, szczypiorek, majonez). Wynik rewelacyjny. Wino nie było wtedy tak mocne, a sałatce nadało wyrazistego smaku.


Borgo Cipressi

Rodzaj: wytrawne
Kolor: czerwone
Smak: wiśniowe z przyprawami
Kraj pochodzenia: Włochy
Objętość: 750 ml
Alkohol: 12,5% obj.
Mój rachunek: 15-20 zł


Wino kupione w Biedronce.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz