niedziela, 26 maja 2013

Benedyktyńskie Wino Wiśniowe [WINO SŁODKIE, CZERWONE]

Pierwszy wpis i od razu rarytas na tapecie. Podczas wizyty w Tyńcu skusiliśmy się na kupno Wina Wiśniowego z klasztornej piwnicy.










Opis na odwrocie butelki jest raczej skąpy. Producent deklaruje tylko, że wino powstało z wiśni, jest czerwone i słodkie. Ze strony internetowej Benedyktynów dowiedziałem się, że powstało zgodnie z jakąś tajemną recepturą, wynalezioną przed kilkunastoma wiekami. Trzeba przyznać, że braciszkowie się postarali.


Winko to pije się niezwykle przyjemnie. W smaku jest bardzo delikatne i słodziutkie. Po nabraniu w usta nie piecze i z tego też względu polecam je wszystkim kobietom. Panów może zainteresować fakt, że podczas picia nie odczuwa się jego mocy, lecz po kilku głębszych można się zdziwić. Kopie i to całkiem nieźle.


Średnio, a raczej nie pasuje do serów pleśniowych. Ja próbowałem z Rokpolem. Smaki straszliwie się pomieszały, bo winko słodkie, a ser słony.


Benedyktyńskie Wino Wiśniowe

Rodzaj: słodkie
Kolor: czerwone
Smak: wiśniowe
Kraj pochodzenia: Polska
Objętość: 750 ml
Alkohol: 13% obj.
Mój rachunek: 19 zł




Wino kupiłem w klasztornym sklepiku w Tyńcu. Dostępne jest w kilkunastu punktach sprzedaży, oznaczonych jako Produkty Benedyktyńskie. Można go również zamówić za pośrednictwem benedyktyńskiego sklepu internetowego.

Więcej informacji o samym winie tutaj.

2 komentarze:

  1. http://www.gazetakrakowska.pl/artykul/531839,produkty-benedyktynskie-nie-roznia-sie-od-tych-z-marketu,id,t.html

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Taaa, pisałem o tym tutaj: http://winozdziewczyna.blogspot.com/2013/10/benedyktynskie-wino-sliwkowe-wino.html. W serwisie natemat.pl jest obszerny artykuł dotyczący przedsiębiorczości braciszków ;)

      Usuń